zaterdag 28 januari 2012

glas / verre

Eind maart krijg ik een groep van 12 (!) dames om sieraden van glas te maken. Dus ik ben aan het oefenen. Krijg ik het voor elkaar om van alle dames op tijd (binnen 2 uur) hangers en ringen klaar te hebben in mijn emailleeroventje, heb ik genoeg ondergronden, zodat het niet plakt, springt het glas niet kapot als ik het zo snel uit de oven haal en eronder leg, erbovenop leg, ernaast leg. Moet ik veel schuren en slijpen, halfaf beginstukjes maken, wat doe ik voor de dames die niet creatief zijn, heb ik voldoende snijmesjes, glaslijm, plakoogjes, en wat nog meer. Pfff, gelukkig heb ik nog even de tijd.

Fin mars j'aurai un groupe de 12 (!) dames pour faire des bijoux en verre. Alors je suis en train de m'entraîner. Est-ce que je vais y arriver pour finir dans mon four à émailler (en 2 heures de temps) des pendentifs et des bagues de toutes ces dames, est-ce que j'ai suffisamment de supports, pour ne pas que ça colles au support au four, est-ce que le verre ne casse pas si je l'enlève si vite du four, et que je le mette dessous le four, sur le four, à côté du four. Est-ce que je dois poncer beaucoup, lisser, faire des pièces à moitié finies, qu'est-ce que je fais pour les dames qui ne sont pas créatifs, est-ce que j'ai suffisamment de coupe-verre, de colle, des truc en argent pour coller les pendentifs, et quoi encore. Pfff, heureusement j'ai encore un peu de temps.

1 opmerking:

  1. salut!

    nan mais pourquoi t'es aussi loin?!
    rha comme j'aurais voulu être là!!
    bon courage!! tu vas y arriver!! tu peux le faire!!

    bisous, priscilia

    BeantwoordenVerwijderen