vrijdag 22 januari 2016

Beenwarmers / jambières

Ik had ze nèt op tijd af voor het ging vriezen: de beenwarmers voor mijn (achter)nichtjes van 7 en 9 jaar. Ik had nog een paar bolletjes Merino baby van Katia en een patroon van tante Hilde. Het patroon is op twee naalden gebreid, maar ik heb het een beetje aangepast en op vier naalden gebreid, zo heb je geen naden. Ze waren er blij mee, fijn!

Je les avais fini juste à temps avec qu'il commence à geler: les jambières pour mes (petites)nièces de 7 et 9 ans. Il me restait encore un peu de laine Merino Baby de Katia et un patron en Néerlandais de tante Hilde. L'exemple a été tricoté sur deux aiguilles, mais je l'ai adapté un peu et j'ai tricoté sur quatre aiguilles pour éviter les coutures. Elles ont aimé, heureusement!


2 opmerkingen:

  1. Leuk! Best een nostalgisch patroon, ik moet denken aan de kousen die ik voor mijn vader gebreid heb voor bij het Friese kostuum! Dat is ook met kabels én blauw!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen