zaterdag 20 februari 2016

schapenmuts met bessensteek / bonnet de mouton avec point de boule




Bij de breimeisjes zag ik een oproepje om mee te doen met de breiwedstrijd van het Fries Museum.
Een muts met als thema beestenboel. Leuk. Dus toen we vorig weekend naar Limburg gingen voor een familieweekend heb ik in de auto mijn eerste steken opgezet en aan het einde van het weekend was hij klaar. Ik heb hem met de bessensteek gebreid (uitleg hier), zodat het een beetje op de krullerige vacht van een schaap leek, met zelfgesponnen wol. Gehaakte ogen en geborduurde mond. En nu heb ik hem op de post gedaan. Dat kan nog net want je kunt nog tot 29 februari je muts inzenden.

J'avais vu l'appel sur le blog des filles qui tricotent (breimeisjes), pour participer au concours de tricot  du Musée de la Frise au nord des Pays-Bas. Un bonnet sur le thème des animaux. Super. Alors en allant en weekend avec toute la famille j'ai commencé les premières mailles et à la fin du weekend je l'avais fini. Je l'ai tricoté des boules ou nopes selon les explications ici, mais je suis sûre qu'on peut trouver des tutoriels sur you-tube. Je trouvais que ça faisait un peu toison de mouton, et je l'ai tricoté avec de la laine filée maison. J'ai crocheté les yeux et brodé la bouche. Et je viens de le mettre à la poste. On a le temps jusqu'au 29 février pour envoyer sa création.


2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je meedoet! Ik vind je schaapjesmuts erg leuk geworden, die steek geeft echt een leuk wollig effect!
    Groetjes van breimeisje Akkelien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Extra, ton bonnet ! Je ne sais pas si je me promènerais avec ça sur la tête mais il est super, bravo !

    BeantwoordenVerwijderen