woensdag 31 januari 2018

rits / fermeture éclair

Oooh, hoe ging dat nou ook alweer een rits met van die genaaide flapjes aan het eind. Ik was van plan om een etui te maken, maar wist niet meer hoe het ging. Gelukkig is er dan Pinterest en YouTube. En natuurlijk kwam ik toen weer allerlei andere leuke dingen tegen. En kreeg ik het mailtje binnen om me in te schrijven voor de naaimarathon van CreaPower tijdens NL Doet in maart, waar we o.a. tastcreaties gaan maken voor dementerende ouderen. Lang verhaal kort.... het werd geen etuitje, maar een mini-voeldekentje (ofwel een soort pannenlap).

Aaaah, je ne me rappelais plus comment coudre une fermeture éclair avec de ces bouts en tissu cousus. Je voulais coudre un petit étui, mais je ne me rappelais plus comment le faire. Heureusement il y a Pinterest et YouTube. Et bien entendu, je tombais sur des tas d'autres choses toutes aussi chouettes. Et puis je recevais un mail pour m'inscrire au marathon de couture de CreaPower lors des journées nationales de bénévolat au mois de mars, où nous allons faire, entre autres, des créations tactiles pour des personnes âgées atteint d'Alzheimer. Bref.... je n'ai pas fait d'étui, mais une mini-couverture tactile (ou bien un genre de manique).

Uhh

Nog meer Uhhh
Encore Uhhh

Nou, eerst eens gewoon naar de rits kijken zonder étui
Bon, du calme, allons voir la fermeture sans étui

Mmmm, toch ook wel leuk.
Mmmm, ça fait joli quand-même

Het resultaat, ca. 20x20 cm
Le résultat, env. 20x20 cm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten